
Je amuseren & consumeren
Het internet heeft onze consumptiegewoonten veranderd. Al beïnvloedt online shoppen alle sectoren (ontspanning, aankoop en reservatie van online producten en diensten, aankoop van applicaties, enz.), toch is vooral de consumptie van ontspanningsvormen drastisch gestegen, vooral bij jongeren. Streaming, downloads, online games, video replays, applicaties … de mogelijkheden zijn eindeloos. En wat is vandaag de impact van reclame en andere vormen van online marketing?
Total Found : 30
Title | Thematiques | Organisme | |
---|---|---|---|
Digitaal jeugdwerk: kader en inspiratie | E-learning & afstandsonderwijs, Je amuseren & consumeren | Mediawijs | nl |
(Mega)mediawijs Werkboek voor 5e en 6e leerjaar | Technische knowhow (verwerven), Gaming en spelletjesapps, Online muziek, series, en films | Mediawijs | nl |
MyAppEduc - Enseignant·es, bibliothécaires et parents partenaires pour accompagner les enfants dans leurs pratiques numériques ! | Informatie analyseren en kritisch benaderen, Technische knowhow (verwerven), E-learning & afstandsonderwijs, Digitale identiteit & privacy, Gaming en spelletjesapps | Média Animation ASBL | fr |
La Semaine Numérique | Online leren & navigeren, Technische knowhow (verwerven), Creëren & delen, Recht en ethiek, E-learning & afstandsonderwijs, Digitale identiteit & privacy, Vrije software & tutorials, Burgerparticipatie en -actie, Foto’s, video’s & andere mediaproducten, Je amuseren & consumeren, Je verweren en beschermen, Veiligheid | Média Animation ASBL | fr |
L’outil « TANDEM » : enseignants-parents, partenaires de l’éducation aux médias numériques | Online leren & navigeren, Technische knowhow (verwerven), Creëren & delen, Recht en ethiek, E-learning & afstandsonderwijs, Digitale identiteit & privacy, Gaming en spelletjesapps, Online muziek, series, en films, Samenwerkings- tools, Foto’s, video’s & andere mediaproducten, Seksuele beelden, Reclame & andere economische modellen, Sociale netwerken & apps, Interageren & communiceren, Je amuseren & consumeren, Je verweren en beschermen, Veiligheid, Samenleven, cyberpesten en haatspraak | Média Animation ASBL | fr |
Les ateliers « TIC éthiques » | Informatie analyseren en kritisch benaderen, Online leren & navigeren, Technische knowhow (verwerven), Recht en ethiek, E-learning & afstandsonderwijs, Digitale identiteit & privacy, Gaming en spelletjesapps, Alternatieve media en burgerjournalistiek, Burgerparticipatie en -actie, Zoekmachines en algoritmes, Je informeren & selecteren, Sociale netwerken & apps, Geruchten, propaganda en desinformatie, Interageren & communiceren, Je amuseren & consumeren, Je verweren en beschermen, Samenleven, cyberpesten en haatspraak | Média Animation ASBL | fr |
La diffusion des résultats de l'enquête #Génération2020 | Informatie analyseren en kritisch benaderen, Creëren & delen, Recht en ethiek, E-Commerce, E-learning & afstandsonderwijs, Digitale identiteit & privacy, Gaming en spelletjesapps, Burgerparticipatie en -actie, Zoekmachines en algoritmes, Online muziek, series, en films, Foto’s, video’s & andere mediaproducten, Seksuele beelden, Reclame & andere economische modellen, Je informeren & selecteren, Sociale netwerken & apps, Geruchten, propaganda en desinformatie, Interageren & communiceren, Je amuseren & consumeren, Je verweren en beschermen, Veiligheid, Downloads, Samenleven, cyberpesten en haatspraak | Média Animation ASBL | fr |
Parentsconnectés.be | Online leren & navigeren, Technische knowhow (verwerven), Creëren & delen, Recht en ethiek, E-Commerce, E-learning & afstandsonderwijs, Digitale identiteit & privacy, Gaming en spelletjesapps, Zoekmachines en algoritmes, Online muziek, series, en films, Foto’s, video’s & andere mediaproducten, Seksuele beelden, Reclame & andere economische modellen, Je informeren & selecteren, Sociale netwerken & apps, Interageren & communiceren, Veiligheid, Samenleven, cyberpesten en haatspraak | Média Animation ASBL | fr |
Onbeperkt Mediawijs | Technische knowhow (verwerven), E-learning & afstandsonderwijs, Reclame & andere economische modellen | Mediawijs | nl |
Mediacoach tool: Inspirerende mediawijze praktijken op school | Technische knowhow (verwerven), E-learning & afstandsonderwijs, Reclame & andere economische modellen | Mediawijs | nl |
De Mediacoachopleiding | Technische knowhow (verwerven), Creëren & delen, Gaming en spelletjesapps, Reclame & andere economische modellen, Je informeren & selecteren, Interageren & communiceren, Je amuseren & consumeren, Je verweren en beschermen | Mediawijs | nl |
SQUEEZE | Digitale identiteit & privacy, Gaming en spelletjesapps, Foto’s, video’s & andere mediaproducten | JES vzw | nl |
Je vois, je vois... et toi? | Informatie analyseren en kritisch benaderen, Gaming en spelletjesapps, Foto’s, video’s & andere mediaproducten | Musée BELvue | fr |
Screentje Dealtje - afsprakenspel voor kinderen en ouders | Gaming en spelletjesapps, Sociale netwerken & apps, Samenleven, cyberpesten en haatspraak | Mediawijs | nl |
Pretch@t - gespreksstarter over sociale media | Gaming en spelletjesapps, Online muziek, series, en films, Samenwerkings- tools | Mediawijs | nl |
Nieuws in de Klas | Alternatieve media en burgerjournalistiek, Foto’s, video’s & andere mediaproducten, Reclame & andere economische modellen | Mediawijs | nl |
Ik zie, ik zie... waar jij naar kijkt | Informatie analyseren en kritisch benaderen, Foto’s, video’s & andere mediaproducten, Reclame & andere economische modellen | BELvue museum | nl |
Van emoji's tot sexting - over opvoeden in een medianest | Gaming en spelletjesapps, Online muziek, series, en films, Reclame & andere economische modellen | Mediawijs | nl |
Themawebsite: Games in de klas | Gaming en spelletjesapps | Mediawijs | nl |
Mediawegwijzer Reclame? Wijs! | Reclame & andere economische modellen | Mediawijs | nl |
Mediawegwijzer: Games in de klas | Gaming en spelletjesapps | Mediawijs | nl |
Site de ressources pour la transmission de la démarche critique | Informatie analyseren en kritisch benaderen, E-learning & afstandsonderwijs, Gaming en spelletjesapps | CAV Liège asbl | fr |
Internet expliqué à ta mère ! | Digitale identiteit & privacy, Vrije software & tutorials, Zoekmachines en algoritmes, Foto’s, video’s & andere mediaproducten, Seksuele beelden, Sociale netwerken & apps, Geruchten, propaganda en desinformatie, Veiligheid, Downloads, Samenleven, cyberpesten en haatspraak | Action Médias Jeunes | fr |
Comprendre la publicité | Technische knowhow (verwerven), Reclame & andere economische modellen | Conseil Supérieur de l’Education aux Médias | fr |
Animation "Que font nos enfants sur Internet?" | Gaming en spelletjesapps, Sociale netwerken & apps, Veiligheid | Centre Ener'J | fr |
MediaNest.be: website voor ouders over mediaopvoeding | Recht en ethiek, Digitale identiteit & privacy, Gaming en spelletjesapps, Seksuele beelden, Reclame & andere economische modellen, Sociale netwerken & apps, Veiligheid, Samenleven, cyberpesten en haatspraak | Mediawijs | nl |
Ateliers-rencontres : Parentalité et médias | Digitale identiteit & privacy, Gaming en spelletjesapps, Sociale netwerken & apps | Média Animation ASBL | fr |
Publication : Éducation aux médias & jeux vidéos. Des ressorts ludiques à l’approche critique. | Gaming en spelletjesapps | Média Animation ASBL | fr |
Ateliers "TIC éthiques" : Agissons pour un meilleur Internet | Informatie analyseren en kritisch benaderen, Recht en ethiek, Digitale identiteit & privacy, Gaming en spelletjesapps, Zoekmachines en algoritmes, Sociale netwerken & apps, Geruchten, propaganda en desinformatie, Samenleven, cyberpesten en haatspraak | Média Animation ASBL | fr |
Internet à la maison en 10 questions | Technische knowhow (verwerven), Recht en ethiek, Digitale identiteit & privacy, Gaming en spelletjesapps, Seksuele beelden, Sociale netwerken & apps, Veiligheid | Média Animation ASBL | fr |
Een initiatief van B-BICO, het Belgisch consortium voor een beter internet.

